Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility בלוג | המבחן של המדינה
top of page

כבר באמצע אוגוסט, כשרוב הישראלים עדיין באווירת החופש הגדול – מתחילות רשתות המזון להתחרות ביניהן בקמפיינים עתירי תקציב, כשכל אחת מהן טוענת לכתר, הרי הוא סל הקניות הזול במדינה. הציבור, לא באמת יכול לסמוך על הפרסומים הללו, שהרי כבר למד על בשרו שהמחירים משתנים לא רק מיום אחד למשנהו אלא אפילו באותו יום ממש, בהתאמה לשעות בהן נערכות הבדיקות. אז איך בכל זאת אפשר לדעת איפה באמת הסל הזול ביותר?


שאלה טובה! בחודשים האחרונים סובל ענף המזון מעליות מחיר משמעותיות ומצב המשק מאפשר פחות ופחות מבצעים ותחרות בין הרשתות. צרכן שמחפש את הסל הזול ביותר, יאלץ לא פעם לכתת את רגליו ולפצל קניות בין הרשתות, להשוות מחירים ולבדוק גם באתרי האונליין. אולם, כשמדובר בקנייה לחג, רוב הישראלים מעדיפים לרכז אותה במקום אחד ולסיים עם המטלה גם במחיר של כמה עשרות שקלים לכאן או לכאן. אלא שהשנה, פערי המחירים בין הרשתות הם עצומים ומגיעים בקלות גם למאות שקלים.


כבכל שנה בדק משרד הכלכלה את הסל הזול ביותר לקראת ראש השנה הקרוב. כשבועיים לפני ראש השנה, המחיר הממוצע של סל המוצרים שנבדק בשנת 2023 התייקר ב 6.9% ביחס למחיר הסל הממוצע אשתקד, שמהווה התייקרות של 194₪.


הסל השנה בדק 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי כגון רימון, כרישה וכדומה.


על-פי הבדיקה הסל הזול ביותר לקראת החג הוא של רמי לוי עם מחיר של 2,631, לעומת זאת שופרסל הינה הרשת היקרה ביותר עם סל במחיר של 3,026 שקלים. ברשימה הסופית של הסלים שנבדקו נמצאת במקום השני חצי חינם עם 2,668 שקלים, במקום השלישי יוחננוף עם 2,721 שקלים, במקום הרביעי קרפור עם 2,731 שקלים, מחסני השוק במקום החמישי עם 2,845 שקלים, במקום השישי יינות ביתן עם 2,931 שקלים והאחרונות שנבדקו ויקטורי עם 2,931 שקלים, וטיב טעם עם סל במחיר של 3,025 שקלים.


גם עיתון מעריב ערך בדיקה משלו ובה נמצא כי רשת חצי חינם מציגה את הסל הזול ביותר לחג, רשת רמי לוי נמצאת במקום השני בהפרש של 3.5% וקארפור (היפר) במקום השלישי. רשת שופרסל דיל, הרשת הגדולה והמובילה בישראל, נמצאת במקום העשירי בפער של יותר מ־21% מהסל הזול ביותר במדגם. את הסל היקר ביותר מצאנו ברשת טיב טעם, בפער של 34%.


ומי שרוצה לחסוך עוד קצת מוזמן להשוות בין עלות הסל בסניף ובין עלות הסל באינטרנט. ברוב הרשתות שמאפשרות להזמין באונליין תוכלו לחסוך לכם את ההגעה לסניף למצוא חניה, עגלה, לעמוד בתורים ולקנות דברים שלא תכננתם, וגם, אולי,לחסוך כמה שקלים.


חג שמח ושנה טובה מצוות "המבחן של המדינה".



אם גם אתם מאלה שמעדיפים לרכוש מוצרי חשמל באונליין וליהנות מהיתרונות שברכישה מסוג זה, הסקר הזה הוא עבורכם: מעל 50% מהציבור סבורים כי מחסני חשמל היא רשת האונליין הזולה והמשתלמת ביותר לרכישת מוצרי חשמל לבית

אם בעבר הלא רחוק, בכל פעם שרצינו לרכוש מכשיר חשמלי חדש היינו מכתתים רגליים בין החנויות על מנת להתעדכן בדגמים החדשים ביותר ולהשוות מחירים – הרי שימי הקורונה הביאו עימם שינויים בהרגלי הצריכה גם בתחום הזה. הישראלים גילו שחיפוש קל באונליין יעלה בפניהם את כל מגוון האפשרויות, המותגים והמחירים. אתרי האינטרנט מצידם, העמיקו את המידע והמפרט הטכני לגבי המכשירים, כך שהרוכש הפוטנציאלי יוכל להבין בדיוק את ההבדל בין דגם כזה או אחר, שיכללו את מערך ההזמנות

ושירות הלקוחות וכך – הפך גם תחום זה לפעיל מאד באונליין.

סקר שנערך בנובמבר האחרון מצא כי 38% מהישראלים מעדיפים לרכוש מוצרי חשמל באונליין.

המיגוון באונליין רחב מאוד, אפשרויות החיפוש וההשוואה בין האתרים – מדייקות את הבחירה והסיכויים לעמוד בתקציב גדולים יותר. פרמטר חשוב נוסף הוא הזמן שנחסך, החיפוש באונליין יכול להתבצע מכל מקום ובכל שעה.


כמובן שרכישה מקוונת מחייבת שימת דגש על אתרים מוכרים ומאובטחים. עיסקה שבוצעה באונליין מוגדרת כעסקת מכר מרחוק – המקנה לצרכן זכויות מיוחדות כגון אפשרות החזרה תוך 14 ימים (בתנאים העומדים בתקנון) ולקבל החזר כספי.

אז אם החלטתם לרכוש מכשיר חשמלי באונליין, קחו בחשבון כי בסקר שנערך במרץ האחרון על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המבחן של המדינה נמצא כי 51% מהישראלים סבורים כי מחסני חשמל היא הרשת הזולה והמשתלמת ביותר לרכישת מוצרי חשמל באונליין. זאת בנוסף לסקר שקבע כי מחסני חשמל היא הרשת הזולה והמשתלמת לרכישת מוצרי חשמל גם בחנויות עצמן.


אתר האינטרנט של החברה מאפשר רכישה בטוחה, במחירים הזולים בישראל ובזמן אספקה מיידי.

לאתר מחסני חשמל: www.payngo.co.il


מהי, לדעתך, רשת מוצרי החשמל באונליין הזולה והמשתלמת ביותר?

*ע"פ סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה עבור המבחן של המדינה, פברואר 23

*לטבלה המלאה היכנסו לאתר המבחן של המדינה

המבחן של המדינה מתמחה בסקרי מוצרים מועדפים, סקרי איכות, צרכנות וכדאיות אשר נערכים על ידי מכוני מחקר מובילים בישראל. הסקרים של המבחן של המדינה משקפים במדוייק את העדפותיו של ציבור הנשאלים, מידת שביעות רצונם או נאמנותם למותג ואין כל אפשרות להשפיע או להטות את תוצאות הסקר. הסקרים מבוצעים על פי מתודולוגיה מחקרית נוקשה ומדוייקת ותוצאותיהם מתפרסמות במלואן.


סקרי צרכנות הם כלי רב ערך עבור חברות וארגונים אשר מעוניינים להבין מה הציבור חושב על המוצר או השירות אותם הם מספקים. הסקרים מספקים תובנות חשובות לגבי העדפות הצרכנים, התנהגויות ועמדות כלפי מוצרים ושירותים. מידע העולה מסקרים יכול לסייע לקביעת אסטרטגיות לפיתוח, שיווק, פרסום ומכירה. סקרים מסוג זה יכולים כמובן לבדוק את השפעתם של קמפיינים פרסומיים ויחסי ציבור בהן משתמשים החברה או הארגון ולתת לאנשי השיווק כלים למדידת הצלחתה של האסטרטגיה השיווקית.



בעוד חברות וארגונים מבצעים סקרים באופן עצמאי על מנת לחדד את האסטרטגיות העסקיות והשיווקיות שלהם, המבחן של מדינה מבצע סקרים מטעם עצמו, על מנת למצוא את המותגים המובילים בשוק הישראלי במגוון רחב של תחומים. המתודולוגיה של המבחן של המדינה, שפותחה ע"י פרופסור אבי דגני ממכון גיאוקרטוגרפיה, שמה לעצמה כמטרה להוות מודל לשקיפות, אמינות ודיוק.

דוגמה לסקר טיפוסי של המבחן של המדינה, היא השאלה מי היא החברה הטובה והמשתלמת בתחום פעילות מסוים. סוג כזה של סקר מספק מידע רב-ערך למותג ולקהל הצרכנים ומשכלל בתוכו את שני הפרמטרים שהופכים מותג לכדאי: איכות ומחיר. כלומר, זהו לא סקר של מי "הטוב ביותר" אלא סקר בו הנשאלים צריכים להתייחס גם לעניין העלות. סקר מסוג זה מספק תובנה לגבי התפיסות הצרכניות וההעדפות של המדגם המייצג בישראל, והוא רלוונטי בעיקר בתחומים בהם לנושא המחיר יש חשיבות רבה.


אחד היתרונות של שימוש בסקרים של המבחן של המדינה, הוא ביטחון בדיוק הנתונים. המבחן של המדינה עובד בשיתוף פעולה רב שנים עם מכוני מחקר מובילים, להם יש את המשאבים והמומחיות לביצוע סקרים רחבי היקף המייצגים מדגם מייצג של קהל היעד. הם גם משתמשים במתודולוגיות עבודה קפדניות כדי להבטיח שהנתונים יהיו אמינים ואובייקטיבים. היבט זה חשוב במיוחד לעסקים שמשקיעים סכומים משמעותיים בפיתוח או שיווק מוצרים לקהל הרחב.


מותג הזוכה בסקר יכול לפרסם את התוצאות במודעות בכלי מדיה מגוונים לרבות טלוויזיה, רדיו, רשתות חברתיות ושלטי חוצות. הפרסום מאפשר למותג לתקשר את תוצאות הסקר לקהל הרחב ולבנות מודעות ואמינות למותג. על ידי פרסום תוצאות הסקר, המותג יכול להוכיח את מחויבותו למחקר, להבין את לקוחותיו ואף להשתמש בנתונים כדי לבסס ​​החלטות עסקיות שונות. פרסום תוצאות הסקר יכול לעזור לו לבנות אמון בקרב הצרכנים, דבר חיוני לבניית מותג חזק ולשמירה על קשרי לקוחות ארוכי טווח.


סקר של המבחן של המדינה יכול לעמוד במרכז הקמפיין ולהוביל את האסטרטגיה השיווקית המבוססת על "הטוב והמשתלם ביותר" אולם הוא יכול להוות תוספת לקמפיין כפי שניתן לראות בקמפיין האחרון של חברת אמישראגז שעסק במחמם מים בגז.


בנוסף, פרסום תוצאות הסקר יכול להועיל גם לתעשיית הנסקרת בכלולתה. הסקר יכול להגביר את התחרות ולעודד חברות לשפר את המוצרים והשירותים שלהן. זה יכול להוביל לחדשנות וליצירת מוצרים או שירותים טובים יותר עבור הצרכנים, מה שמועיל הן לעסקים והן לצרכנים.


לסיכום, סקרי הצרכנות וכדאיות של המבחן של המדינה הם כלים חשובים לעסקים שרוצים להבין את קהל היעד שלהם ולקבל החלטות מושכלות לגבי המוצרים והשירותים שלהם. על ידי שיתוף פעולה עם מכוני המחקר המובילים בישראל, עסקים יכולים להיות בטוחים בדיוק הנתונים ולקבל תובנות חשובות לגבי התנהגות והעדפות צרכנים. בנוסף, פרסום תוצאות הסקר יכול לעזור למותג לבנות מודעות ואמינות, להגביר את התחרות ולהועיל הן לעסקים והן לצרכנים.


bottom of page