Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page

החשיבות של סקרי צרכנות

המבחן של המדינה מתמחה בסקרי מוצרים מועדפים, סקרי איכות, צרכנות וכדאיות אשר נערכים על ידי מכוני מחקר מובילים בישראל. הסקרים של המבחן של המדינה משקפים במדוייק את העדפותיו של ציבור הנשאלים, מידת שביעות רצונם או נאמנותם למותג ואין כל אפשרות להשפיע או להטות את תוצאות הסקר. הסקרים מבוצעים על פי מתודולוגיה מחקרית נוקשה ומדוייקת ותוצאותיהם מתפרסמות במלואן.


סקרי צרכנות הם כלי רב ערך עבור חברות וארגונים אשר מעוניינים להבין מה הציבור חושב על המוצר או השירות אותם הם מספקים. הסקרים מספקים תובנות חשובות לגבי העדפות הצרכנים, התנהגויות ועמדות כלפי מוצרים ושירותים. מידע העולה מסקרים יכול לסייע לקביעת אסטרטגיות לפיתוח, שיווק, פרסום ומכירה. סקרים מסוג זה יכולים כמובן לבדוק את השפעתם של קמפיינים פרסומיים ויחסי ציבור בהן משתמשים החברה או הארגון ולתת לאנשי השיווק כלים למדידת הצלחתה של האסטרטגיה השיווקית.



בעוד חברות וארגונים מבצעים סקרים באופן עצמאי על מנת לחדד את האסטרטגיות העסקיות והשיווקיות שלהם, המבחן של מדינה מבצע סקרים מטעם עצמו, על מנת למצוא את המותגים המובילים בשוק הישראלי במגוון רחב של תחומים. המתודולוגיה של המבחן של המדינה, שפותחה ע"י פרופסור אבי דגני ממכון גיאוקרטוגרפיה, שמה לעצמה כמטרה להוות מודל לשקיפות, אמינות ודיוק.

דוגמה לסקר טיפוסי של המבחן של המדינה, היא השאלה מי היא החברה הטובה והמשתלמת בתחום פעילות מסוים. סוג כזה של סקר מספק מידע רב-ערך למותג ולקהל הצרכנים ומשכלל בתוכו את שני הפרמטרים שהופכים מותג לכדאי: איכות ומחיר. כלומר, זהו לא סקר של מי "הטוב ביותר" אלא סקר בו הנשאלים צריכים להתייחס גם לעניין העלות. סקר מסוג זה מספק תובנה לגבי התפיסות הצרכניות וההעדפות של המדגם המייצג בישראל, והוא רלוונטי בעיקר בתחומים בהם לנושא המחיר יש חשיבות רבה.


אחד היתרונות של שימוש בסקרים של המבחן של המדינה, הוא ביטחון בדיוק הנתונים. המבחן של המדינה עובד בשיתוף פעולה רב שנים עם מכוני מחקר מובילים, להם יש את המשאבים והמומחיות לביצוע סקרים רחבי היקף המייצגים מדגם מייצג של קהל היעד. הם גם משתמשים במתודולוגיות עבודה קפדניות כדי להבטיח שהנתונים יהיו אמינים ואובייקטיבים. היבט זה חשוב במיוחד לעסקים שמשקיעים סכומים משמעותיים בפיתוח או שיווק מוצרים לקהל הרחב.


מותג הזוכה בסקר יכול לפרסם את התוצאות במודעות בכלי מדיה מגוונים לרבות טלוויזיה, רדיו, רשתות חברתיות ושלטי חוצות. הפרסום מאפשר למותג לתקשר את תוצאות הסקר לקהל הרחב ולבנות מודעות ואמינות למותג. על ידי פרסום תוצאות הסקר, המותג יכול להוכיח את מחויבותו למחקר, להבין את לקוחותיו ואף להשתמש בנתונים כדי לבסס ​​החלטות עסקיות שונות. פרסום תוצאות הסקר יכול לעזור לו לבנות אמון בקרב הצרכנים, דבר חיוני לבניית מותג חזק ולשמירה על קשרי לקוחות ארוכי טווח.


סקר של המבחן של המדינה יכול לעמוד במרכז הקמפיין ולהוביל את האסטרטגיה השיווקית המבוססת על "הטוב והמשתלם ביותר" אולם הוא יכול להוות תוספת לקמפיין כפי שניתן לראות בקמפיין האחרון של חברת אמישראגז שעסק במחמם מים בגז.


בנוסף, פרסום תוצאות הסקר יכול להועיל גם לתעשיית הנסקרת בכלולתה. הסקר יכול להגביר את התחרות ולעודד חברות לשפר את המוצרים והשירותים שלהן. זה יכול להוביל לחדשנות וליצירת מוצרים או שירותים טובים יותר עבור הצרכנים, מה שמועיל הן לעסקים והן לצרכנים.


לסיכום, סקרי הצרכנות וכדאיות של המבחן של המדינה הם כלים חשובים לעסקים שרוצים להבין את קהל היעד שלהם ולקבל החלטות מושכלות לגבי המוצרים והשירותים שלהם. על ידי שיתוף פעולה עם מכוני המחקר המובילים בישראל, עסקים יכולים להיות בטוחים בדיוק הנתונים ולקבל תובנות חשובות לגבי התנהגות והעדפות צרכנים. בנוסף, פרסום תוצאות הסקר יכול לעזור למותג לבנות מודעות ואמינות, להגביר את התחרות ולהועיל הן לעסקים והן לצרכנים.


Comments


bottom of page